+ Reply to Thread
Page 3 of 3 FirstFirst 1 2 3
Results 51 to 53 of 53
  1. #51
    Join Date
    Sep 2014
    Posts
    312
    Quote Originally Posted by Carpet View Post
    It really hurt to have former player Houston Bates playing for Ltech and he killed us with 4 sacks he was a major factor. Kicking field goals or
    extra points is killing Illinois. I look for Illinois to play better next year as they will have over 350 games started on the roster.-Carpet
    Yeah....he was a Monster. At least 2 of those sacks had a huge "game-ball" input on the game. Like his final sack. Illini needed to take it down the field, they needed to answer. Houston Bates didn't wanna hear an answer. At All.

    Regarding the 2nd bolded thing in your post above. I discovered my own NCAA FB System. Which is incredible because NFL is my thing, trying to figure in advance how 19, 20 year old boys are gonna perform is a challenge to me, to put it mildly.

    FADE any team at the bottom part of the list of # of returning starters, in their first road game.

    If the CENTER has not returned for a team consider strongly additional fades...Ist game if home?, absolutely 1st Away game, possibly additional games on top of these.

    I ain't backtracked to see what it do....wouldn't even know where to start on that....I think it works amazingly. It did for me this season, the first time I did it. I observed too much though, didn't pull trigger on enough plays. Cuz I have close to 0% confidence that I can succeed at College Football betting.

  2. #52
    Join Date
    Sep 1998
    Posts
    4,592
    FADE any team at the bottom part of the list of # of returning starters, in their first road game.

    Brilliant

  3. #53
    Join Date
    Sep 2014
    Posts
    312
    Quote Originally Posted by Carpet View Post
    FADE any team at the bottom part of the list of # of returning starters, in their first road game.

    Brilliant
    Thanks. I KNOW it probably exists somewhere already but I SWEAR I came up with it on my own after the South Carolina upset loss by A&M made me check the list of Returning Starters for some reason....

    To any who'd accuse me of lying about coming up with this on my own I swear I wouldn't, next year will be the first year I'll focus totally on trying it out.....any input on TIGHTENING this up would be appreciated.

    CENTER position is vital, obviously QB...goes without saying.....I enjoy kicking around "refinement" of such systems....

    Like the enormous % of PrimeTime NFL games that went OVER this season. Sunday Night Visitor's NEXT GAME was on a hell of an over run too. Preseason next year we need to strongly consider a SYSTEMS THREAD where we publish then REFINE SYSTEMS.

    Vegas is gonna overcompensate, maybe, for the PrimeTime overs so maybe we look at an UNDER system wherein we play 1st half under and if that loses then double down on 2nd half under...but I think our Win % would have to be 70% to profit so maybe we just use a refined OVER SYSTEM....of some type.

    Theres so much more we could do with this....a healthy group focus/discussion/Brainstorming session on SYSTEM PLAYS that we mold to be OUR OWN or just use as is cuz they work.

    Food for thought during this offseason. If we can get it together we could, totally as a unit, bury the man.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts